Dietetyczny detoks po świętach

Dietetyczny detoks po świętach

św. mikołaj

Po świętach, a nawet już w drugi dzień Świąt, kiedy czujemy, że zbyt nadto pofolgowaliśmy z  jedzeniem warto zaufać herbatkom ziołowym. Zioła, które będą miały zbawienną moc to m.in. pokrzywa, rumianek, koperek, melisa, czystek. Pokrzywa oczyszcza układ pkarmowy, wspomaga pracę wątroby, trzustki oraz żołądka. Pokrzywa jest rośliną działającą moczopędnie, jest zalecana osobom mającym problem z obrzękami, zatrzymywaniem wody w organizmie.

Rumiankowa herbatka jest także cudownym napojem poprawiającym pracę układu pokarmowego, to co jest też dość ważne, rumianek działa rozkurczowo, więc będzie idealny w przypadku wzdęć, o które nie trudno po tak różnorodnym i tradycyjnym jedzeniu, które pojawia się w Święta.

Przyjęło się, że melisa działa uspokajająco, warto jeszcze pamiętać, że melisa wzmacnia pracę wątroby, przez co wzmacnia jej funkcję detoksykacyjną.

Bardzo ważne jest to, aby absolutnie nie dodawać miodu ani cukru do herbat ziołowych.

Po świętach, a przecież przed Sylwestrem, aby nie czuć się zbyt ociężałym warto zastosować 2-3 dniowy detoks. W tych dniach najlepiej zrezygnować z mięsa, ryb, nabiału no i oczywiście z ciast i słodyczy, produktów zawierających cukier np. suszonych owoców. Warto wprowadzić zupy warzywne, zielone koktajle, soki z samych warzyw, owsiankę na wodzie z dodatkiem ziaren, jaglankę z dodatkiem cynamonu. W okresie zimowym w takie dni, kiedy chce odtruć organizm powinniśmy zadbać o ciepłe posiłki, dlatego warto właśnie wprowadzać zupy, czy ciepłą wodę z imbirem i cytryną , czy gotowaną owsiankę.

Pomyślałam sobie, że może jeszcze podam przykład na taki dzień oczyszczający…

Śniadanie I

Zupa warzywna

Zupę przygotować dzień wcześniej

Porcja zupy – 1 talerz – 400 ml

Porcja zupy przewidziana także w obiedzie i kolacji. Jeśli zupy wyjdzie zbyt dużo, można ją zjeść także w dniu kolejnym.

* woda – ok. 1.5 – 2 litry + mieszanka warzyw suszonych – ok. 2 łyżki ( nie mylić z vegetą)

* marchewka – 2 średnie sztuki

* ziemniaki – ok. 3 średnie sztuki – ok. 300 g

* pietruszka – 1 sztuka

* brokuł  – 1 średnia sztuka

* pietruszka posiekana lub koperek – pęczek

W wodzie z jarzynką ugotować obrane, pokrojone warzywa. Na końcu do zupy dodać posiekaną zieleninę, w razie potrzeby doprawić do smaku, jeśli zupa wyjdzie zbyt gęsta, można dodać wody.

Śniadanie II

Owsianka z jabłkiem i pestkami dyni

* płatki owsiane górskie – 4 łyżki – 40 g

* jabłko – 1 sztuka

* pestki dyni – 1 łyżka

* cynamon

Płatki owsiane zalać gorącą wodą w takiej ilości, aby płatki wchłonęły całą wodę, następnie dodać pokrojone jabłko i pestki dyni. Całość posypać cynamonem.

Przekąska

Zielony koktajl

* pomarańcza – 1 sztuka

* jabłko – 1 sztuka

* sok z cytryny – 2 łyżki

* szpinak – 2 garście

* woda ciepła – 200 ml

Wodę zblendować z owocami, sokiem z cytryny i szpinakiem.

Obiad

Zupa warzywna

Porcja zupy – 1 talerz – 400 ml

Kolacja

Zupa warzywna 

Porcja zupy – 1 talerz – 400 ml

 

Dominika Dietrich

Dietetyk Gdańsk

https://DobreKalorie.pl

Artykuł napisany dla portalu Trojmiasto.pl i ukazał się pod adresem:

https://zdrowie.trojmiasto.pl/Detoks-po-swietach-Jak-wrocic-do-formy-n119730.html

 

, , , , , , , , ,
Poprzedni wpis
Witamina C
Następny wpis
Żywienie w czasie ciąży. Jedz dla dwojga, a nie za dwoje. 

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Fill out this field
Fill out this field
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email.

Menu
Wysyłka niemożliwa!
Wpisz prawidłowy adres!
To pole jest wymaganaTo pole jest wymagana
Dziękujemy... Skontaktujemy się najszybciej jak to możliwe.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu dostosowania się do Twoich preferencji oraz w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania strony www. Więcej kliknij tutaj..

Polityka plików “cookies” serwisu www.dobrekalorie.pl 1. Poprzez piki “cookies” należy rozumieć dane informatyczne przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników, przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. W szczególności są to pliki tekstowe, zawierające nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. 2. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies. 3. Pliki cookies przeznaczone są do korzystania ze stron serwisu. Operator wykorzystuje te pliki do: a) możliwości logowania i utrzymywania sesji użytkownika na każdej kolejnej stronie serwisu b) dopasowania zawartości strony internetowej do indywidualnych preferencji użytkownika, przede wszystkim pliki te rozpoznają jego urządzenie, aby zgodnie z jego preferencjami wyświetlić stronę c) do tworzenia anonimowych statystyk z wyłączeniem możliwości identyfikacji użytkownika. 4. Pliki cookies wykorzystywane przez partnerów operatora strony internetowej, w tym w szczególności użytkowników strony internetowej, podlegają ich własnej polityce prywatności. 5. W trosce o bezpieczeństwo powierzonych nam danych opracowaliśmy wewnętrzne procedury i zalecenia, które mają zapobiec udostępnieniu danych osobom nieupoważnionym. Kontrolujemy ich wykonywanie i stale sprawdzamy ich zgodność z odpowiednimi aktami prawnymi - ustawą o ochronie danych osobowych, ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także wszelkiego rodzaju aktach wykonawczych i aktach prawa wspólnotowego 6. Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika. Ustawienia te mogą zostać zmienione przez Użytkownika w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę “cookies” w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenia użytkownika. 7. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Przykładowe opcje edytowania w popularnych przeglądarkach: - Mozilla Firefox: www.support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka - Internet Explorer: www.support.microsoft.com/kb/278835/pl - Google Chrome: www.support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647 - Safari: www.safari.helpmax.net/pl/oszczedzanie-czasu/blokowanie-zawartosci/ Operator Serwisu informuje, że zmiany ustawień w przeglądarce internetowej użytkownika mogą uniemożliwić poprawne działanie Stron Internetowych.

Close